Menu Close

Buhalterio funkcijos ir specialieji reikalavimai pareigybei

SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

1.Vyriausiojo buhalterio kvalifikaciniai reikalavimai:  ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštasis koleginis išsilavinimas su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu.

  1. Vyriausiasis buhalteris privalo vadovautis:
    • Lietuvos Respublikos įstatymais ir poįstatyminiais aktais;
    • Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais norminiais aktais, reglamentuojančiais biudžetinių įstaigų veiklą, darbo santykius, darbuotojų saugą ir sveikatą;
    • darbo tvarkos taisyklėmis;
    • kitais lokaliniais dokumentais (įsakymais, tvarkomis, taisyklėmis);
    • nesant vyriausiojo buhalterio, jo pareigas atlieka kitas įstaigos vadovo įsakymu paskirtas darbuotojas.

 

VYRIAUSIOJO BUHALTERIO FUNKCIJOS

  1. Vyriausiasis buhalteris atlieka šias funkcijas:
    • pasirašo finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kartu užtikrindamas, kad finansinių ataskaitų rinkinio informacija ir į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (toliau – VSAKIS) pateiktų finansinių ataskaitų rinkinių informacija sutampa, yra patikima ir teisinga;
    • teikia direktoriui ar jo pavedimu kitam vadovaujamas pareigas einančiam asmeniui pasiūlymus dėl apskaitos politikos, apskaitos registrų parinkimo, atsižvelgdamas į konkrečias sąlygas, apskaitą reglamentuojančių teisės aktų nuostatas;
    • atlieka funkcijas, susijusias su apskaitos organizavimu:
      • sudaro sąskaitų planą;
      • tvarko saugotinus apskaitos dokumentus, saugomų dokumentų bylas;
    • atlieka funkcijas, susijusias su apskaitos tvarkymu:
      • priima pateiktus apskaitos dokumentus ir įvertina juose pateiktos informacijos pakankamumą ūkinei operacijai ar ūkiniam įvykiui registruoti apskaitoje;
      • tikrina, ar pateikti visi ūkinei operacijai registruoti reikalingi dokumentai ir ar pateikti dokumentai turi visus privalomus rekvizitus;
      • registruoja apskaitoje ūkines operacijas ir ūkinius įvykius;
      • rengia mokėjimo paraiškas savivaldybės iždui;
      • vykdo bankų mokėjimų nurodymus ir banko operacijas eurais (elektroninėje banko sistemoje);
      • apskaičiuoja mokesčius, socialinio draudimo įmokas, sveikatos draudimo įmokas ir kitus privalomus mokėjimus;
      • rengia skolų senaties ir išankstinio apmokėjimo ir gautinų sumų vertės koregavimo žiniaraščius;
      • atlieka direktoriaus ar jo pavedimu kito vadovaujamas pareigas einančio asmens pavestas kitas funkcijas, susijusias su apskaitos tvarkymu;
    • atlieka funkcijas, susijusias su ataskaitų parengimu:
      • teikia finansinių ataskaitų rinkinių duomenis į VSAKIS ir atlieka subjektų tarpusavio derinimo operacijas VSAKIS;
      • parengia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir kitas ataskaitas, kurios rengiamos naudojantis apskaitos registrais;
      • atlieka pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų duomenų analizę, siekdamas rasti galimas klaidas, nustatyti neteisingą apskaitos duomenų atvaizdavimą ir informacijos pateikimą ataskaitose;
    • atlieka funkcijas, susijusias su informacijos teikimu kitoms institucijoms:
      • teikia direktoriui ar jo pavedimu kitam vadovaujamas pareigas einančiam asmeniui pasirašyti nurodytas 7.5.2 punkte ataskaitas;
      • teikia pasirašyti direktoriui ar jo pavedimu kitam vadovaujamas pareigas einančiam asmeniui mokėjimo paraiškas ir banko mokėjimo nurodymus;
      • informuoja direktorių ar jo pavedimu kitą vadovaujamas pareigas einantį asmenį apie atskleistus darbuotojų veiksmus (lėšų naudojimą ne pagal paskirtį, neteisėtą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo ir kt.);
      • rengia mokesčių, socialinio draudimo įmokų, sveikatos draudimo įmokų deklaracijas, kitas privalomas mokėjimų deklaracijas, pranešimus, pažymas ar kitus dokumentus ir teikia mokesčių ar socialinio draudimo įmokų administratoriams;
      • teikia apskaitos informaciją, jei reikia, – apskaitos dokumentus ir registrus, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės pareigūnams, auditoriams, mokesčių administratoriui, asignavimų valdytojams ir direktoriaus ar kito vadovaujamas pareigas einančio asmens nurodymu – kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms;
      • teikia direktoriui ar jo pavedimu kitam vadovaujamas pareigas einančiam asmeniui jo prašymu apskaitos informaciją, įskaitant ir valdymo (vidaus) apskaitos informaciją;
    • teikia mokėjimo paraiškas pagal patvirtintas sąmatas savivaldybės iždui;
    • direktoriaus pavedimu vykdo išankstinę ir einamąją finansų kontrolę, vadovaudamasis įstaigos vadovo patvirtintomis finansų kontrolės taisyklėmis; atsiskaitymų kontrolę – pasirašo ūkinių operacijų dokumentus, tuo patvirtindamas, kad:
      • ūkinė operacija yra teisėta;
      • dokumentai, susiję su ūkinės operacijos atlikimu, yra tinkamai parengti;
      • ūkinei operacijai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų;
    • vykdo kitas direktoriaus ar jo pavedimu kito vadovaujamas pareigas einančio asmens paskirtas funkcijas.
  2. Keičiantis buhalteriui turi būti užtikrintas darbų tęstinumas ir pasirašytas darbų perdavimo – priėmimo aktas. Akte nurodomi buhalteriniai duomenys pagal šių duomenų perdavimo ir priėmimo dienos būklę: sąskaitų plano sąskaitų likučiai pagal apskaitos registrų duomenis, nebalansinių sąskaitų likučiai, kasos inventorizacijos duomenys, banko sąskaitų likučiai (toliau – buhalteriniai duomenys), parengti ir pradėti rengti finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai ir kita informacija, reikalinga darbų tęstinumui užtikrinti. Aktą pasirašo darbus perduodantis ir darbus perimantys asmenys.
Skip to content