SPECIALŪS REIKALAVIMAI LOGOPEDO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1.Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:.
1.1. yra įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir logopedo ar defektologo logopedo, ar oligofrenopedagogo kvalifikaciją;
1.2. yra įgijęs specialiosios pedagogikos kvalifikacinį laipsnį;
1.3. yra baigęs specialiosios pedagogikos (logopedijos) studijų programą (specializaciją);
1.4. turi ne mažesnę kaip trejų metų logopedo darbo patirtį ugdymo įstaigoje.
1.5. žino ir geba taikyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius specialųjį ugdymą, išmano Lietuvos specialiojo ugdymo sistemą;
1.6. išmano kalbos vertinimo metodikas, geba jas taikant atlikti mokinių (vaikų) kalbos vertinimą bei nustatyti kalbėjimo ir kitus kalbos sutrikimus;
1.7. tobulina kvalifikaciją pedagoginės psichologinės tarnybos veiklos organizavimo, asmenų kalbos raidos vertinimo, jų specialiųjų poreikių nustatymo bei priskyrimo specialiųjų ugdymosi poreikių grupei klausimais.
LOGOPEDO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. įvertina mokinių (vaikų) kalbos raidos ypatumus bei kalbėjimo ir kalbos sutrikimus Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio (vaiko) mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio (vaiko) namuose, prireikus skiria specialųjį ugdymą;
2.2. siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę (logopedo) bei specialiąją pagalbą mokiniams (vaikams), kuriems nustatyti kalbėjimo ir kalbos sutrikimai;
2.3. konsultuoja kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės (logopedo) pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, kalbėjimo ir kalbos sutrikimų prevencijos bei jų šalinimo klausimais;
2.4. teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių (vaikų) ugdymo bei jo organizavimo klausimais, skleidžia ir diegia logopedijos naujoves;
2.5. formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčius mokinius ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais;
2.6. analizuoja mokyklos dokumentus, susijusius su kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių ugdymu;
2.7. teikia informaciją apie kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių (vaikų) kalbos raidos vertinimo išvadas ir rezultatus, specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotoms institucijoms ar asmenims, susijusiems su mokinių (vaikų) ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą. Esant Tarnybos ir ugdymo įstaigos arba Tarnybos ir šeimos susitarimui, teikia specialiąją pedagoginę pagalbą turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymosi sunkumų, negalių švietimo pagalbos specialistų neturinčių ugdymo įstaigų vaikams bei vaikams, nelankantiems ugdymo įstaigų, padeda specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymo ypatumus;
2.8. rengia ir įgyvendina projektus bei programas ir / ar juose dalyvauja;
2.9. rengia metodines rekomendacijas apie darbą su kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčiais mokiniais bei šių sutrikimų įveikimą;
2.10. dalyvauja rengiant kalbos raidos vertinimo metodikas;
2.11. tvarko ir pildo savo darbo dokumentus, vykdo direktoriaus įsakymais nustatytas vidaus administravimo funkcijas ir konkrečių sričių kuravimą bei veiklas ir veda jų dokumentaciją, ir kt.;
2.12. vykdo kitus tarnybos vadovo pavedimus, susijusius su Tarnybos logopedo funkcijomis;
2.13. kelia kvalifikaciją.