Menu Close

Psichologų funkcijos ir specialieji reikalavimai pareigybei

SPECIALŪS REIKALAVIMAI PSICHOLOGO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

1.Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

1.1.  psichologo profesinė kvalifikacija – psichologijos magistro laipsnis (studijų apimtis – ne mažesnė nei 240 kreditų) ar jam prilygstanti profesinė kvalifikacija (ne trumpesnių nei 5 metų nuosekliųjų studijų). Ne mažesnė kaip trejų metų psichologo darbo patirtis mokykloje;

1.2. išmanymas ir gebėjimas taikyti gebėjimų vertinimo metodikas atliekant asmens psichologinį įvertinimą;

1.3. žinojimas ir gebėjimas taikyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius specialųjį ugdymą, Lietuvos specialiojo ugdymo sistemos išmanymas;

1.4.  kvalifikacijos tobulinimas pedagoginės psichologinės tarnybos veiklos organizavimo, psichologinio konsultavimo, švietimo, vertinimo,  specialiųjų poreikių nustatymo bei priskyrimo specialiųjų ugdymosi poreikių grupei klausimais ir kt.

 

PSICHOLOGO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

2.1. įvertinimas: psichologinis mokinio (vaiko) įvertinimas siekiant nustatyti jo galias ir sunkumus, raidos ypatumus, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, bendradarbiaujant su kitais Tarnybos specialistais.

2.2. konsultavimas:

2.2.1. mokinio (vaiko) asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas, tiesioginio poveikio būdų numatymas ir psichologinio konsultavimo technikų taikymas individualiai ar / ir grupėje, dirbant su mokiniais (vaikais), turinčiais bendravimo, elgesio, emocinių, tarpusavio santykių, mokymosi problemų, priklausomybių, patyrusiais traumą (išgyvenusiais netektį, tėvų skyrybas ir kitais atvejais), patyrusiais smurtą ar smurtavusiais (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento), bendradarbiavimas su tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais ar kitais švietimo įstaigos darbuotojais ir kitais su mokinio (vaiko) ugdymu susijusiais asmenimis, rekomendacijų jiems teikimas;

2.2.2. mokytojų ar kitų švietimo įstaigos darbuotojų, smurtavusių ar smurtą patyrusių Mokykloje, psichologinis konsultavimas;

2.3. švietimas: Mokyklų bendruomenių švietimas vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos, psichologinių problemų prevencijos klausimais;

2.4. psichologinių problemų prevencija: Mokyklų, savivaldybės teritorijoje esančių vaikų globos namų mokinių (vaikų) grupių psichologinių problemų prevencijos poreikio nustatymas, prevencinių priemonių bei programų rengimas, organizavimas ir įgyvendinimas, pagalba mokyklos vaiko gerovės komisijai (toliau – komisija) krizės Mokykloje metu (psichologinių krizių Mokykloje intervencija ir postvencija (įvykus savižudybei, smurto atvejui ar kt.);

2.5. metodinių rekomendacijų rengimas vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos, psichologinių problemų prevencijos klausimais. Įstaigose dirbančių psichologų veiklos kuravimas;

2.6. naujai parengtų psichologinio vertinimo metodikų išbandymas, siekiant išsiaiškinti jų tinkamumą naudoti;

2.7.  tvarkymas ir pildymas savo darbo dokumentų, direktoriaus įsakymais nustatytas vidaus administravimo funkcijų vykdymas ir konkrečių sričių bei veiklų kuravimas, jų dokumentacijos vedimas ir kt.;

2.8. kitų Tarnybos vadovo pavedimų vykdymas, susijusių su Tarnybos psichologo funkcijomis.

2.9. kvalifikacijos kėlimas.

Skip to content