Menu Close

Specialiųjų pedagogų veikla

SPECIALŪS REIKALAVIMAI SPECIALIOJO PEDAGOGO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

1.1. yra įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir specialiojo pedagogo ar defektologo ar  oligfrenopedagogo kvalifikaciją;

1.2. yra įgijęs specialiojo pedagogo kvalifikacinį laipsnį;

1.3.yra baigęs specialiosios pedagogikos ir logopedijos  arba edukologijos (specialiosios pedagogikos ) studijų programą (specializaciją);

1.4. turi ne mažesnę kaip trejų metų specialiojo pedagogo darbo patirtį mokykloje (pageidautina su integruotai ugdomais specialiųjų poreikių mokiniais);

1.5. žino ir geba taikyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius specialųjį ugdymą, išmano Lietuvos specialiojo ugdymo sistemą;

1.6. išmano pedagoginio vertinimo metodikas, geba atlikti pedagoginį mokinių vertinimą, nustatyti jų pasiekimus, žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei nustatyti specialiuosius ugdymosi poreikius, įvertinti pažangą;

1.7. tobulina kvalifikaciją pedagoginės psichologinės tarnybos veiklos organizavimo, asmenų raidos vertinimo, jų specialiųjų poreikių nustatymo bei priskyrimo specialiųjų ugdymosi poreikių grupei klausimais.

 

SPECIALIOJO PEDAGOGO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

 

2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

2.1. atlieka mokinių (vaikų) pedagoginį vertinimą, įvertina jų specialiuosius ugdymosi poreikius Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio (vaiko) mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio (vaiko) namuose, prireikus skiria specialųjį ugdymą;

2.2.  siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę bei specialiąją pagalbą mokiniams (vaikams), kuriems nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, rekomenduoja vaikui mokyklą;

2.3  konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo klausimais;

2.4.  teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) mokinio (vaiko) pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių (vaikų) ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių problemų sprendimo klausimais, skleidžia ir diegia specialiojo ugdymo naujoves;

2.5.  formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi  poreikių turinčius mokinius (vaikus) ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais;

2.6. analizuoja mokyklos dokumentus, susijusius su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymu;

2.7.  teikia informaciją apie mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotoms institucijoms ar asmenims, susijusiems su mokinio (vaiko) ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;

2.8.  esant Tarnybos ir ugdymo įstaigos arba Tarnybos ir šeimos susitarimui, teikia specialiąją pedagoginę pagalbą turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymosi sunkumų, negalių švietimo pagalbos specialistų neturinčių ugdymo įstaigų vaikams bei vaikams, nelankantiems ugdymo įstaigų, padeda specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi  galimybes, mokymo ypatumus;

2.9. rengia ir įgyvendina projektus bei programas ir / ar juose dalyvauja;

2.10. rengia metodines rekomendacijas apie specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymą, darbą su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais bei šių poreikių tenkinimą;

2.11. dalyvauja išbandant naujas pedagoginio vertinimo metodikas, įvertinant jų tinkamumą naudoti. Domisi ir taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves;

2.12  tvarko ir pildo savo darbo dokumentus, vykdo direktoriaus įsakymais nustatytas vidaus administravimo funkcijas ir konkrečių sričių kuravimą bei veiklas ir veda jų dokumentaciją, ir kt.;

2.13. vykdo kitus Tarnybos vadovo pavedimus, susijusius su Tarnybos specialiojo pedagogo funkcijomis;

2.14. kelia kvalifikaciją.

 

 

Skip to content