Kur tėvams (rūpintojams, globėjams) kreiptis dėl vaiko specialiųjų poreikių įvertinimo?
Jei kyla vaiko ugdymo sunkumų (kalbos, bendravimo, elgesio ir kitų), tačiau vaikas nelanko ugdymo įstaigos, tėvai (globėjai, rūpintojai) dėl įvertinimo kreipiasi į pedagoginę psichologinę tarnybą.
Jei vaikas lanko ikimokyklinio ugdymo įstaigą ar bendrojo lavinimo mokyklą, tėvai savo iniciatyva dėl ugdymosi poreikių įvertinimo kreipiasi į mokyklos Vaiko gerovės komisiją, dėl ugdymosi poreikių vertinimo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo. Komisijai nusprendus, kad reikalingas ugdymo (si) pritaikymas ir (ar) švietimo pagalbos skyrimas, Mokykla kreipiasi į Tarnybą.
Kaip vyksta vertinimas pedagoginėje psichologinėje tarnyboje?
Kompleksinį įvertinimą atlieka Tarnybos specialistai: psichologas, logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas. Dažniausiai apsilankyti tenka tris, keturis kartus:
- pas psichologą, kur atliekamas skirtingų intelekto funkcijų įvertinimas;
- pas specialųjį pedagogą, kuris nustato žinių, mokėjimų, gebėjimų lygį ir jų atitiktį ugdymo programoms;
- pas logopedą, kuris įvertina kalbėjimo ir kalbos sutrikimus;
- pas socialinį pedagogą, kuris su tėvais (rūpintojais, globėjais) aptaria vaiko socialines pedagogines problemas bei poreikius;
- jei yra būtina įvertinti vaiko (mokinio) neurologinę būklę, siunčiama pas vaikų neurologą;
Atvykus paskutinį kartą, specialistas (-ai) pateikia tėvams (globėjams, rūpintojams) išsamias išvadas apie vaiko gebėjimų stipriąsias ir silpnąsias puses, rekomenduoja tolimesnius ugdymo būdus ir reikalingą jam pagalbą.
Kur tėvams (rūpintojams, globėjams) kreiptis dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos nutraukimo?
Tėvams (globėjams, rūpintojams), pilnamečiui mokiniui pateikus Mokyklos vadovui argumentuotą prašymą raštu iki einamųjų metų rugsėjo pirmosios dienos dėl ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo nutraukimo mokiniui, Mokyklos vadovas įsakymu priima sprendimą dėl ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo stabdymo 3 mėnesių laikotarpiui. Sustabdžius ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimą, Komisija vertina mokinio mokymosi pasiekimų raidą. Jei mokinio mokymosi pasiekimai atitinka bendrosiose programose numatytus atitinkamo klasių koncentro mokymosi pasiekimus, Mokyklos vadovas raštu informuoja Tarnybą apie ugdymo pritaikymo ir (arba) švietimo pagalbos nutraukimą, mokyklos vadovo įsakymu išbraukia mokinį iš švietimo pagalbą gaunančių arba turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių sąrašo, atnaujina informaciją Mokinių registre. Jei mokinio pasiekimų raida neatitinka programoje numatytų mokymosi pasiekimų, Mokykla informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie būtiną poreikį tęsti ugdymo pritaikymą ir (arba) teikti švietimo pagalbą.
Ar galima tėvams pasirinkti mokyklos vaiko gerovės komisijoje ar Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje skirtą švietimo pagalbą?
Tokios galimybės nėra. Mokyklos VGK ar PPT skirta pagalba turi būti teikiama visa, taip užtikrinant vaiko teisę gauti reikiamą pagalbą.