Menu Close

Pedagogų metai. Akcija „Mano mokytojas“

 

Mokymas reikalauja jautraus proto ir didelio
lankstumo.  Geras mokytojas  motyvuoja,
sudomina,  skatina mąstymą, nurodo kryptį

 (B. Lee).

     

      Mažeikių rajono psichologinė pedagoginė tarnyba 2013 m. sausio mėnesį organizavo akciją  ,,Mano mokytojas“,  skirtą  pedagogų metams paminėti.  Akcijoje dalyvavo Mažeikių miesto ir rajono mokyklų 1 – 8 klasių mokiniai.
     Akcijos ,,Mano mokytojas“ tikslas  – stiprinti mokytojų ir vaikų tarpusavio santykius. Akcija siekta, kad mokiniai atrastų juos motyvuojančius ir paskatinančius mokytojo veiksmus, žodžius. 
     Džiugu, kad į akciją „Mano mokytojas“ įsijungė net  10 rajono mokyklų. Sulaukėme 1159  spalvingų, įdomių piešinių, minčių, kuriuos komisijai buvo labai sunku įvertinti, nes kiekvienas vaiko piešinys ypatingas ir informatyvus.
     Mokiniai piešė savo mokytoją ir užbaigė du sakinius:  „Mane padrąsinantys mokytojos žodžiai: …” ir ,,Gera, kai mokytojas…”

      Pateikiame keletą mokinių užbaigtų sakinių:

      Mokinį padrąsinantys mokytojo žodžiai: tu tai darai gerai; puiku, ir toliau stenkis; papildomai padirbėjus, galima išmokti, pabandykime kartu;  jei kas neaišku, klausk ir aš tau padėsiu; nenusimink, jei šį kartą nepavyko; nebijok – pabandyk; matau tavo pastangas;  tu tikrai gali; tikėk savimi ir padarysi; tikiu tavimi; nepasiduok ir pabandyk dar kartą.

     ,,Gera, kai mokytojas…..”: pagiria, padrąsina; paspaudžia ranką; paglosto, apkabina; yra linksmas, geros nuotaikos; pajuokauja, pasako anekdotą; palinki geros dienos; pasako komplimentą; skiria laiko tik man; pasikalba; tiki manimi; paguodžia, nuramina; nupiešia šypsenėlę; leidžia rinktis; paprašo padėti; padeda, kai nesiseka.
     Mūsų pastebėjimais, akcijoje dalyvavusieji mokiniai tikrai yra pastabūs ir įžvalgūs. Jie GIRDI MOKYTOJĄ, REAGUOJA Į JO ŽODŽIUS IR PAGAL TAI ĮSIVERTINA SAVE. Džiugu, kad mokytojai suranda tinkamų žodžių, frazių, elgesio formų, kurios motyvuoja, padrąsina vaiką eiti pirmyn.
     Viena pagrindinių vaiko elgesio motyvacijos formų yra pripažinimo poreikio tenkinimas. Negaudamas pripažinimo ženklų, išreiškiamų žodžiu, veiksmu, gestu ar bent žvilgsniu, vaikas netenka emocinės pusiausvyros. Nuoširdus ir teigiamas mokytojo įvertinimas padeda jam suvokti, ką daro gerai, už ką yra vertinamas, kokios jo stipriosios pusės. Tai skatina bendravimą, bendradarbiavimą, padeda užmegzti artimesnius, šiltesnius santykius, motyvuoja.

    Iš mokinių minčių sukurta atmintinė mokytojui, kas svarbu mokiniui, siekiant kurti gerus tarpusavio santykius. 

    Aktyviausiai šioje akcijoje dalyvavusioms klasėms prizas –  paskaita/pamoka pedagoginėje psichologinėje tarnyboje. Išrinktos šios klasės:

Veikšnių gimnazijos  2a klasė,
„Ventos“ pagrindinės mokyklos 2b klasė,
Krakių pagrindinės mokyklos 1-4 klasė,
“Žiburėlio” pradinės mokyklos 4b klasė,
“Vyturio” pradinės mokyklos 2d klasė,
Kalnėnų pagrindinės mokyklos 8d, 2a klasės,
Židikų Marijos Pečkauskaitės vidurinės mokyklos 3-4 klasė,
Renavo pagrindinės mokyklos 2 klasė,
K.Jagmino pradinės mokyklos 4b klasė,
Senamiesčio pagrindinės mokyklos 4a klasė.

 Informaciją parengė Mažeikių r. PPT socialinė pedagogė Vilma Šinkevičienė

Siūlome pasižiūrėti keliolika atrinktų akcijos dalyvių piešinių:

{gallery}Konkursas{/gallery}

Skip to content